[Deputación Provincial de Pontevedra / Diputación Provincial de Pontevedra]
LUNS, 1 DE SETEMBRO DE 2014 Páxina de inicio Mapa de contidos Directorio de contacto Directorio telefónico Axudas á navegación
   Está en » depontevedra.es » ..... » Patrimonio Documental » Guía do Patrimonio Documental da Provincia de Pontevedra

Portada | Páxina Anterior | Páxina Seguinte
GUÍA DO PATRIMONIO DOCUMENTAL DA PROVINCIA DE PONTEVEDRA 

Arquivo municipal de Ponteareas


[Prema (click) para ampliar a imaxe]
Arquivo municipal de Ponteareas

Descrición FONDO. Norma ISAD (G)



1. Área de identificación
1.1. Código de referencia ES.GA.36042.AMPONARE.
1.2. Título Arquivo municipal de Ponteareas
1.3. Datas 1836-2003
1.4. Nivel de descrición FONDO
1.5. Volume e soporte 2.842 unidades de instalación en soporte papel na súa totalidade


2. Área de contexto
2.1. Nome do produtor Concello de Ponteareas
2.2. Historia institucional/
Recesión biográfica

O territorio do concello de Ponteareas sitúase no sur da provincia de Pontevedra, na comarca do Condado. Linda cos concellos de Pazos de Borbén, Mondariz, Mondariz-Balneario, Salvaterra de Miño, Salceda de Caselas, Porriño e Mos.

Ocupa unha superficie de cento dezaoito quilómetros cadrados, con duascentas vinte entidades de poboación dispersas nas súas vintecatro parroquias: Angoares, Arcos, Areas, Arnoso, Bugarín, Celeiros, Cristiñade, Cumiar, Fontenla, Fozara, Guillade, Guláns, Moreira, Nogueira, Santiago de Oliveira, San Mateo de Oliveira, San Lourenzo de Oliveira, Padróns, Paredes, Pías, Ponteareas, Prado, Ribadetea e Xinzo, nas que residen case que vinte mil habitantes.

Esta área xeográfica formou parte da provincia de Tui ata a división constitucional e a reforma posterior, que derivou na súa inclusión definitiva na provincia de Pontevedra. A totalidade das parroquias integrábanse daquela nas xurisdiccións de Sobroso, con señorío do marqués de Sobroso; a de Oliveira, con señorío do bispo de Tui; e a de Salvaterra, con señorío do conde de Salvaterra.

Neste territorio, nos primeiros anos do século XIX, chegaron a funcionar concellos en Ponteareas, Guláns e Areas. Iniciado o proceso de constitución definitiva dos concellos actuais, dentro do partido xudicial de Ponteareas, créanse o concello de Ponteareas, xunto cos de Mondariz, Setados e Salvaterra. Dende entón permanece inalterable na súa estructura e delimitación xeográfica.

2.3. Historia arquivística

A casa do concello, construída en 1898, é unha edificación en pedra, con baixo, planta e aproveitamento do baixo cuberta. A notable altura de cada planta permite o dobre aproveitamento nalgunhas zonas, como as que albergan o arquivo municipal.

Presenta un clásico estilo ecléctico e decimonónico, con amplas escalinatas e grandes espacios abertos, que condicionan o seu uso actual.

O local do arquivo, que nos inicios dos procesos de organización ocupaba o baixo cuberta, foi trasladado a dous espacios secundarios a cadanseu lado da escaleira principal, na entreplanta do baixo do concello.

Son un total de cincuenta e seis metros cadrados, que foron dotados dos equipamentos necesarios para a súa función, con accesos dificultosos e que na actualidade presentan problemas para seguir albergando novas transferencias documentais, o que conlevará a busca de solucións nun futuro inmediato.

A primeira actuación para a organización dos fondos documentais levouse a cabo no ano 1986, data a partir da cal se acometeron novos procesos de reincorporación, informatización e adaptación ó novo cadro de clasificación usado na actualidade nos anos 1990, 1995, 1999, 2004 e 2009.

Os traballos de organización e descrición documental, baixo a dirección técnica do STPDOC, leváronos a cabo:
José Luis Castro Carpintero
Manuel Couto Nogueira
Paula Fernández Bañuelos
Esther Fernández Pérez
Antonio José Groba Diéguez
Lourdes Pérez-Santamarina Feijóo
Rafael Sánchez Bargiela
Irene Tapia Pena

2.4. Forma de ingreso Por transferencia directa ó arquivo no remate da súa tramitación administrativa e coincidindo co seu escaso uso administrativo.


3. Área de contido e estrutura
3.1. Alcance e contido

Consérvase unha porcentaxe considerable da documentación producida, especialmente nas últimas décadas, correspondendo na súa maior parte ó século XX.

Destaca do fondo a conservación case que total das actas do Concello, Comisión Municipal Permanente e de Goberno. O maior volume corresponde á documentación presupostaria, dende 1886; á contribución territorial rústica, dende 1853; ás obras municipais, dende 1890 e ó control das licencias de obras a particulares dende 1928.

Son moitas as series onde é notable a perda documental; entre elas destaca a referida ás eleccións, con documentación só dende 1946; ás quintas e milicias, dende 1938; á poboación, dende 1924 e ó persoal municipal, dende 1921.

3.2. Valoración, selección e eliminación A pesares da existencia de manuais e estudios de valoración e expurgo documental, tendo en conta a inexistencia dunha consistente argumentación técnica e legal, ademais da escaseza do fondo xa de por si conservado, a única eliminación levada a cabo foi a dos duplicados, fotocopias ou publicacións periódicas que acompañaban ós documentos e expedientes.
3.3. Novos ingresos Transferencias anuais incorporadas polo Servizo Técnico do Patrimonio Documental.
3.4. Organización
CADRO DE CLASIFICACIÓN

1. GOBERNO

1.1. CONCELLO / PLENO 1836-1994 31
1.2. ALCALDE 1939-1999 56
1.3. COMISIÓN DE GOBERNO/ PERMANENTE 1924-1996 32
1.4. COMISIÓNS INFORMATIVAS E ESPECIAIS 1950-1990 2

2. ADMINISTRACIÓN

2.1. SECRETARÍA 1930-1999 302
2.2. REXISTRO 1938-1997 136
2.3. PATRIMONIO 1874-1998 24
2.4. PERSOAL
     2.4.1. ADMINISTRACIÓN DE PERSOAL 1921-1996 45
     2.4.2. DISCIPLINA E CONTROL 1936-1992 3
     2.4.3. CLASES PASIVAS/ SS / MUTUALIDADES 1934-1994 10
     2.4.4. SELECCIÓN DE PERSOAL 1929-1997 4
     2.4.5. REPRESENTACIÓN DO PERSOAL 1987-1999 1
2.5. SERVIZOS XURÍDICOS 1941-2000 23
2.6. CONTRATACIÓN 1924-1999 16
2.7. ARQUIVO 1979-1998 2

3. SERVIZOS

3.1. OBRAS E URBANISMO
     3.1.1. PLANEAMENTO 1940-1996 17
     3.1.2. PLANS DE OBRAS E SERVIZOS 1944-1996 22
     3.1.3. OBRAS MUNICIPAIS 1867-2001 222
     3.1.4. OBRAS PARTICULARES 1928-1995 294
     3.1.5. INDUSTRIAS 1907-1997 93
3.2. SERVIZOS AGROPECUARIOS E INDUSTRIAIS 1844-1996 7
3.3. ABASTECEMENTOS E CONSUMOS
     3.3.1. ABASTOS E CONSUMOS 1950-1995 5
     3.3.2. MATADOIRO 1953-1995 9
     3.3.3. AUGA 1967-1994 19
     3.3.4. OMIC 1992-1993 1
     3.3.5. PÓSITO - -
3.4. TRANSPORTES 1950-1993 2
3.5. SEGURIDADE CIDADÁ 1904-1996 56
3.6. SANIDADE 1905-1996 14
3.7. BENEFICENCIA E ASISTENCIA SOCIAL 1927-1996 25
3.8. EDUCACIÓN 1905-1998 10
3.9. CULTURA 1932-1999 30
3.10. DEPORTES 1949-1997 2
3.11. POBOACIÓN 1924-1998 208
3.12. QUINTAS E MILICIAS 1938-1999 59
3.13. ELECCIÓNS 1946-2000 26

4. FACENDA

4.1. INTERVENCIÓN
     4.1.1. ASUNTOS XERAIS 1911-1994 1
     4.1.2. ORZAMENTOS ORDINARIOS 1886-1995 647
     4.1.3. ORZAMENTOS EXTRAORDINARIOS 1917-1982 20
     4.1.4. ORZAMENTOS DE INVERSIÓNS 1981-1986 4
4.2. FINANCIACIÓN E TRIBUTACIÓN
     4.2.1. IMPOSTOS 1853-1995 259
     4.2.2. TAXAS 1931-1993 16
4.3. TESOURERÍA
     4.3.1. CAIXA 1905-1994 66
     4.3.2. RECADACIÓN 1915-1995 51
     4.3.3. CONTAS BANCARIAS 1939-1995 20


4. Área de condicións de acceso e utilización
4.1. Condicións de acceso Documentación de caracter público, de consulta libre agás as limitacións legais derivadas das respectivas normativa vixentes.
4.2. Condición de reprodución Reproducción libre a solicitude do interesado, coa salvidade da protección documental e da salvagarda da súa integridade.
4.3. Lingua / escritura(s) dos documentos Castelán. Galego nalgúns documentos máis recentes.
4.4. Características físicas
e requisitos técnicos
En soporte papel na súa totalidade, cun bo estado de conservación. Aprécianse notables perdas documentais.
4.5. Instrumentos de descrición Guía e cadro de clasificación en papel, publicados e informatizados.
Inventario somero en papel, publicado e informatizado, cun total de 3.803 rexistros.
Inventario detallado en ficha e informatizado, cun total de 11.209 rexistros.


5. Área de documentación asociada
5.1. Existencia e localización dos documentos orixinais Non se coñece a existencia de orixinais fora do arquivo municipal.
5.2. Existencia e localización de copias Non se coñecen, agás naquela documentación derivada dun proceso de colaboración con outras administracións (eleccións, padróns de habitantes e de impostos...).
5.3. Unidades de descrición relacionadas Pola realidade administrativa do eido local podería atoparse documentación moi directamente relacionada co concello e as súas actividades en arquivos doutras administracións do seu ameto xeográfico, especialmente no Arquivo da Deputación Provincial e no Arquivo Histórico Provincial.
5.4. Nota de publicacións *“Inventario Archivo Municipal de Ponteareas”
Col. “Plan de Organización de Archivos Municipales”, nº 14
D.L.-PO-118-91 ISBN: 84-86845-65-3
*”Inventario arquivo do concello de Ponteareas”
Col. “Patrimonio documental da provincia de Pontevedra”, nº 55
D.L. PO-324-04 ISBN: 84-8457-191-2
*"Arquivos municipais do Condado"/ José Luis Castro Carpintero, Lourdes Pérez-Santamarina Feijóo.
Revista PONTEVEDRA: Estudios Provinciais. Nº 8-9, pgs.275-292
"Os arquivos municipais de Pontevedra: evolución e tratamento"/ Miguel A. Pereira Figueroa, José Luis Castro Carpintero, Lourdes Pérez-Santamarina Feijóo.
Revista PONTEVEDRA: Estudios Provinciais. Nº 21, pgs 229-257
*"Os fondos documentais dos arquivos municipais: o caso da provincia de Pontevedra"/ Miguel A. Pereira Figueroa, José Luis Castro Carpintero, Lourdes Pérez-Santamarina Feijóo.
Revista PONTEVEDRA: Estudios Provinciais. Nº 8-9, pgs 317-356
*"Arquivos municipais do Condado"/ José Luis Castro Carpintero, Lourdes Pérez-Santamarina Feijóo.
Revista SOBEROSUM: Revista de Estudios Museo Municipal de Ponteareas.
Tomo I, pgs. 233-246.
*"Historia de Puenteareas"/ Mariano Piñeiro Groba, Clodio González Pérez.- Ponteareas: Centro Cultural Municipal, 1983
* Páxina web da Deputación de Pontevedra “depontevedra.es”


6. Área de notas
6.1. Notas Polas características propias da Institución, o Arquivo Municipal de Ponteareas exerce as funcións de arquivo central administrativo, arquivo intermedio e arquivo histórico.


7. Área de control da descrición
7.1. Nota do arquiveiro Servizo Técnico do Patrimonio Documental (STPDOC)
7.2. Regras ou normas General International Standard Archival description, Second Edition, ISAD (G)
7.3. Data da descripción Xullo de 2004

Portada | Páxina Anterior | Páxina Seguinte

INICIO | VOLVER ARRIBA Última modificación 28/10/2013 09:27
Copyright © 2002-2014, Deputación de Pontevedra. Reservados todos os dereitos. | Aviso Legal
Pazo Deputación Provincial. Avda. Montero Ríos, s/n. - 36071 Pontevedra ES
Teléfono: +34 986 804100 - Fax: +34 986 804124
http://www.depontevedra.es/